Σελίδες

20.2.13

Ιερουσαλήμ, η γαλαντόμα

Χθες ήταν μια από εκείνες τις μέρες που το μόνο που ήθελα να βλέπω ήταν το πάτωμα.
Σας έχει συμβεί κι εσάς; Είμαι σίγουρος.
Εμείς όμως, οι γενημένοι και μεγαλωμένοι σε πόλεις που είναι χωρισμένες στα δύο, σε "νέες" και σε "παλιές", έχουμε τον δικό μας ξεχωριστό τρόπο να αντιμετωπίζουμε τις αναποδιές..

Τι τις έχουμε τις πεπατημένες, λοιπόν;
Μα, για να τις πατάμε!


Εμένα και την Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ μας χωρίζουν είκοσι λεπτά ποδαρόδρομος, με το ρολόι.  

Μια πόλη-ανοιχτό μουσείο, που ούτε καν τολμώ να αγγίξω το ιστορικό της παρελθόν, μιας και είναι σίγουρο ότι κάτι σημαντικό θα μου ξεφύγει -και δεν θα τό'θελα. 
Την Ιστορία της λοιπόν, λέω να την αφήσω στη γωνία.
Αρκούμαι στο παρόν της, και βέβαια στην αγχωλυτική της δύναμη, που ποτέ της δεν με πρόδωσε.

Όσες φορές κατέφυγα για να χαθώ στα πέτρινα στενά της, ποτέ δεν μού φάνηκε ίδια. 
Γιατί μπορεί να μένει απαράλλαχτη για αιώνες, αλλά η κάθε μέρα της είναι τόσο διαφορετική, κάθε φορά. Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνει κι ενώ μεγαλώνει, τελικά δεν γερνάει ποτέ.






Ενώ περνούσα κάθε φορά απ'έξω από το μικροσκοπικό μαγαζάκι του, σήμερα τον πρόσεξα.
Και οι κυρίες περίμεναν υπομονετικά να τους φτιάξει επιτέλους τα παλιά τους τα παπούτσια.
Όλος ο χρόνος δικός τους -και βέβαια δικός του.
Οι τσαγκάρηδες υπάρχουν ακόμα, και στην Παλιά Πόλη ζουν και βασιλεύουν.
Όλα στο χέρι.
Κι άμα θες ετοιματζίδικα και γρηγοράδες, εδώ δεν έχεις καμμιά δουλειά.
  


Αυτή η γωνιά την περασμένη φορά ήταν άδεια.
Χθες όμως, την γέμισε η κυρία με τα ζαρζαβατικά της.
Άπλωσε τις σακκούλες της και περίμενε σεφτέ.
Μάλλον καλά θα πήγε η μέρα της, γιατί μετά από μια ώρα που ξαναπέρασα, μάζευε τις άδειες της σακκούλες και μοίραζε ευχές στον καταστηματάρχη που ..του'κοψε την είσοδο μια μέρα ολόκληρη. 
Ινσαλλά, την άλλη βδομάδα θα ξανάρθει.



Μπορεί νά'ταν μια ηλιόλουστη μέρα του χειμώνα, αλλά το καλοκαιρινό κοντομάνικο -απαραίτητο μέσα στην ψησταριά. Εδώ, δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Για τον έλληνα αναγνώστη, ό,τι βλέπει είναι πέρα για πέρα γνωστό. Άμα είχε και κράχτη με μουστάκια απ'έξω, θα έλεγα πως είμαι σε γνώριμα γεωγραφικά μήκη και πλάτη. Μη σας πω ότι ο γύρος μου φάνηκε made in Greece..
Το μόνο που σε συνέφερνε στην εδώ πραγματικότητα ήταν η έντονη αρνίλα..
(..που δεν αντέχω για πολύ)



Φρουτάκι ή γλυκάκι;
Δύσκολη η απάντηση..
Από τη μια, η μυρωδιά του φρέσκου κνάφε στο ταψί.
Από την άλλη ό,τι φρούτο μπορείς να φανταστείς.
Τελικά, χόρτασα.  Και από τη μυρωδιά και από τα χρώματα γύρω μου. 




Έτσι είναι η Παλιά Πόλη.
Σε χορταίνει, σε γλυκαίνει και σου χαμογελά όταν σε βλέπει.

Κι εσύ. πριν φύγεις, της λες κάθε φορά "ευχαριστώ".
Γιατί εκείνη πάντοτε θα υπάρχει για σένα.
Έτσι είναι αυτή.
Γαλαντόμα σαν εκείνες τις παλιές τροφαντές νοικοκυρές που σε κοιτάνε στα μάτια να μαντέψουν τι τραβά η καρδιά σου. μη σου λείψει τίποτα ποτέ.


Αλλά ξεχάστηκα πάλι και φλυαρώ..
Άντε, ελάτε μαζί μου να κάνουμε μια βολτίτσα στα σοκάκια της..

Για δείτε πού σας πάω σήμερα, παλιόπαιδα!



... και δεν τελειώσαμε! 
σας έχω κι άλλα..



21 σχόλια:

tali είπε...

πολύ χαλαρωτική η βόλτα σου και την χρειαζόμουν! Ωραία ιδέα!

melina είπε...

Υπέροχη ανάρτηση για μια πολυαγαπημένη πόλη! Ευχαριστούμε πολύ!

Benny Natan είπε...

Καλά τα γράφεις Γαβριήλ, έχει πολλές ομορφιές η παλιά πόλη, μαγευτική είναι με όλες της τις μυρωδιές και τις γεύσεις.

Αλλά το κάθε της σκαλί και η κάθε της πέτρα είναι ποτισμένη με αίμα. Πόσο αίμα χύθηκε γι΄ αυτήν και πόσο θα χυθεί ακόμα.

Καταραμένη πόλη...

Ρένα είπε...

Δεν ξέρω τι λέει ο Μπένυ, εγώ αφαιρώ όλη την τραγικότητα που μπορεί να κρυβει και μένω στις μυρωδιές της Ανατολής. Πολύ ωραία βόλτα Γαβριήλ ότι πρέπει για μεσημεράκι απόγευμα, μουντό και σκοτεινό απέναντι από τον Υμηττό. Φιλιά

Marietta Hadzipetrou είπε...

I could smell the knafe!!!

Σοφία Βούη είπε...

Πόσο όμορφα τα γράφεις φίλε μου.Σαν να ήμουνα εκεί.Εικόνες,μυρωδιές και γεύσεις που πολύ θα ήθελα να αισθανθώ.Μου άρεσε και ο τίτλος.Γαλαντομα λοιπόν Βέβαια θα συμφωνήσω και με το σχόλιο του Benny Natan.Καταραμένη πόλη...

Ελένη Μ. είπε...

μπράβο σου,λατρεύω Ιερουσαλήμ,περιμένω κι'άλλα!!!μού'φτιαξες τη διάθεση!!!

Ράνια Ράλλη είπε...

να είσαι καλά Γαβριλάκο μου το απόλαυσα...

Argy Bargy είπε...

Μμμμ, θέλω γύρο αρνί, σουτζούκι αρνί, αρνί με αρνί! Θέλω και γλυκά και ζουμερά φρούτα, θέλω και σοκάκια και εκκλησίες και παλιά κτήρια και αγορές και καφέ και να χαζεύω τους εβραίους και να δω την πόλη που εισαι και το Ισραήλ.

Εμμανουέλα Καββαδία είπε...

Τόσο γνωστό συναίσθημα! Πολύ ωραία η περιγραφή σου. ακριβώς έτσι είναι!

Δήμητρα Κιούση είπε...

Το ταξιδάκι αυτό ήταν ό,τι χρειαζόμουν. Το κνάφε μου άνοιξε την όρεξη αλλά επειδή είμαι λιγάκι μακρυά, λέω να "χτυπήσω" μια κρεμούλα βανίλια Ροδογάλ (παραδοσιακό, τοπικό προϊόν).

γαβριηλ είπε...

@tali
έχουμε ανάγκη τις βόλτες πότε πότε

γαβριηλ είπε...

@melina
καλωσόρισες Μελίνα!
να μου ξανάρθεις!

γαβριηλ είπε...

@Benny Natan
αμ, αν έφταιγαν οι πόλεις, Μπένυ μου, θα τις γκρεμίζαμε και θα τις ξαναφτιάχναμε από την αρχή..

γαβριηλ είπε...

@Ρένα
εκεί ψηλά στον Υμηττό έτσι;
σαν να σου γίνεται σιγά σιγά συνήθεια το μπλογκ θαρρώ :-)

γαβριηλ είπε...

@Marietta Hadzipetrou
haha, I thought of you while I was writing about that knafe..

γαβριηλ είπε...

@Σοφία Βούη
αν και δύσκολη λέξη το "γαλαντόμα", από την πρώτη στιγμή μου κόλλησε. και ξέρεις, να δίνω τίτλους δεν είναι το καλύτερό μου.. μέγας μπελάς.

γαβριηλ είπε...

@Ελένη Μ. @Ράνια Ράλλη
σας ευχαριστώ :-)
θα 'χουμε κι άλλα τέτοια

γαβριηλ είπε...

@Argy Bargy
ε, και τι περιμενεις λοιπον;
σάλτα σ'ενα αεροπλάνο κι έλα :-)

γαβριηλ είπε...

@Εμμανουέλα Καββαδία
Αααα, για να το λες εσύ, που άφησες τη σκιά σου σ'αυτην την πόλη , αυτό το σχόλιό σου πολύ μου άρεσε :-)
πεθύμησες, έτσι;

γαβριηλ είπε...

@Δήμητρα Κιούση
εσένα σου μύρισε το κνάφε.
αμ έλα που εμένα μου μύρισε η Ροδογάλ σου όμως! χαχα
έτσι ειν'αυτά!